Macamlah aku ni baik sangat.

Bismillah. Assalamualaikum.

Hari ni nak bermuhasabah sedikit dengan perangai aku yang macam baik sangat ni. Hendaklah dijadikan cerita, mak cik aku menunjukkan gambar perkahwinan sepasang pelakon. Respon aku.

"Eh, ni budak ni sosial tau..." Aku bersungguh memberi ucapan pendek, dan mak cik aku memberi riaksi pelik dan aku macam...

Macam terfikir, 

sebenarnya apa yang aku nak tunjuk? 

Apa yang aku nak beritahu?

Aku lebih baik dari dia?

Aku tahu segalanya tentang dia?

Siapa dia dengan aku?

Apa salah dia dengan aku?

Atau aku ni sebenarnya cemburu dengan dia?

Bila aku fikir-fikir balik, sebenarnya aku lebih buruk dari 'cerite lama' dia, aku yang membuka cerita lama orang, siapa aku untuk menilai kehidupan seseorang, menilai perihal kisahnya? baik sangatkah aku ni? suci sangatkah aku ni? 

Baju pun masih pakai lengan pendek, masih buat dosa, masih nak pertikaikan hal orang. lihat kaki sendiri dulu, kaki tu masih bertanda bekas kurap, ada hati nak tegur bintat kene gigit nyamuk orang lain.

Huh. Baik sangat ke aku ni? 

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Copyright © / Dairy saya.

Template by : Urang-kurai / powered by :blogger